Asak Kulturbarnehage

Hva er en kulturbarnehage? Kultur er så mye, det er estetikk, musikk, det er vår kulturarv, det er barnas egen kultur det er dans og drama. Vi tar med oss alle disse elementene inn i det vi gjør hver eneste dag sammen med barna. Barnas kreativitet står i sentrum i alt vi gjør. De utfolder seg på sine egne premisser og med egen interesse i fokus, det er drivkraften bak det vi skaper. Samtidig er det viktig med et fokus på å skape noe sammen med andre og også kunne glede seg over andres mestring. Vi blir kjent med andre kulturer – andre land, skikker, musikk og mat. Vi danser samba og vi lærer å joike.

Blåseensemblet holder konsert for barna i Asak Barnehage. Foto
Barna I Asak Barnehage opptrer på Fredrikshald Teater. Foto

Har du noen gang fått en drøm oppfylt? Hos oss oppfyller vi drømmer hver eneste dag. Drømmene våre legger grunnlaget for prosjekter, lek og læring. Vi kan reise til månen, lage muffins på gulvet eller få besøk av julenissen midt på sommeren. På denne måten jobber vi systematisk med barns medvirkning.

Vårt pedagogiske syn utarbeides med bakgrunn i trygghetssirkelen – hvor den voksne er en «trygg havn» i barnas utforskning og læring.
I Asak Kulturbarnehage møter du voksne som heier på at alle skal få være akkurat den de er. Vi oppdager verden SAMMEN med barna.

Asak Kulturbarnehage er en tre avdelings barnehage beliggende på Nybo i Tistedal. Rolig og litt tilbaketrukket finner man skog, og jorder i umiddelbar nærhet. Halden sentrum, festingen og femsjøen kun en liten busstur unna og vi benytter vårt nærområde til både små og lengre turer.

Barnehagen er åpen fra kl. 06.45 – 17.00 mandag til fredag.

Har du spørsmål om oss så er du velkommen til å ta kontakt!

Inngangen til Asak naturbarnehage. Foto

Asak Kulturbarnehage er en TDM barnehage

TDM Barnehager har som formål å drive kvalitative gode og trygge barnehager. Vi legger vekt på at foreldrene skal vite at barna deres har det godt og trives på barnehagen. Vi satser på å holde en høy service profil gjennom en løpende og god kommunikasjon.

Vi driver 6 barnehager geografisk spredt i Halden Kommune. Er du opptatt av beliggenhet finner du oss nær deg.

Våre barnehager har felles grunntanke og visjon; Frihet og glede i et positivt miljø.

Allikevel har de ulik egenart gjennom ulike satsingsområder og nisjer.

Vår felles nettside finner du her.

Heiderødveien 3, 1791 Tistedal

Daglig leder: Therese Leet