Festningsgata Menighetsbarnehage

Festningsgata Menighetsbarnehage er en to avdelingsbarnehage som ligger rett under Fredriksten festning, som en liten oase i byens sentrum, med mulighet til fantastiske turer til festningsområdet, skog, vann og sentrum med kort vei til bibliotek og annet kulturliv.

Vi har tilsammen 33 barn i alderen 0 til 6 år. Småbarns avdelingen, Kosekroken tar imot barn fra 0-3 år og Lekestua tar imot barn fra 3-6 år.

I Festningsgata Menighetsbarnehage står tro, håp og kjærlighet sterkt i fokus. Det skal prege hverdagen vår og livet i barnehagen. Alle skal få være den de er og kjenne at livet skal være godt å leve. Medvirkning på egen hverdag, kjenne at vi er til, mestringsglede og selvfølelse er viktige elementer og godt å ha med seg videre i livet.

Festningsgata er en helsefremmende barnehage og en fullkostbarnehage: Det betyr at vi tilbyr frokost, lunsj og frukt, har fokus på psykisk og fysisk helse.
Barnehagen har åpent 5 dager i uken fra kl. 06.45 til kl. 16.45.

Har du spørsmål ta kontakt!

Daglig leder:
Elizabeth Pollard Hunnestad