Risum fam.bhg

Vi er en liten familiebarnehage som har vært i drift siden 1993, med beliggenhet på Risum i Halden. Vi tilbyr plass til barn i alderen 0-5 år, og mener at et lite miljø er en fordel for barna, da de får en myk overgang til et hverdagsliv borte fra hjemmet. En liten gruppe gir oss uten tvil også en unik mulighet til å fokusere på hvert enkelt barns behov, og hos oss får barna oppleve å bli anerkjent og sett. Barna skal kunne oppleve sosial kompetanse, omsorg og trygghet – og vi jobber for at barna føler på nettopp dette hos oss. Ikke minst setter vi også lekens egenverdi, glede og humor høyt her i barnehagen.

Vi ønsker å ha en helhetlig tilnærming i barnas utvikling, og setter hvert element i sammenheng med læring og danning. Videre er det svær viktig for oss å ivareta barnas behov for omsorg. Å møte hvert enkelt barns behov for trygghet, tilhørighet og anerkjennelse, er viktige verdier som skal gjenspeiles i barnehagen.

I barnehagen vår har vi siden 2017 hatt fokus på prosjektarbeid inspirert av Reggio Emilia-filosofien.

Risum Familiebarnehage. Foto

Tunveien 3, 1769 Halden