Solbakken Naturbarnehage

I Solbakken naturbarnehage har vi en aktiv hverdag med skogen som arena for lek, læring og utforsking. Barna i Solbakken naturbarnehage bruker nærområdet aktivt. Vi har både egen gapahuk og en lavvo som vi bruker jevnlig. Vi tar oss god tid med barna, til å undre og være nysgjerrig ovenfor naturens forandringer. Vi tenker at ved å bruke skogen aktivt, får barna stimulert alle sine sanser gjennom et naturmiljø som stadig er i forandring. Vi har et fantastisk uteområde med rikelig plass for barna å boltre seg på. Vi er genuint opptatt av barnets interesser og legger til rette for å imøtekomme hvert enkelt barns ønsker om aktiviteter. Barna i Solbakken er med i alle prosesser om det så er borddekking, snekring av utstyr til lek og forskning av stort og smått. Vår hverdag er preget av frihet, glede, latter og positive barn og voksne. Alle barn skal føle seg unike!

Solbakken naturbarnehage er en liten barnehage med beliggenhet på Iddesiden i Halden. Barnehagen holder til i menighetshuset Karlsholm like ved Idd Kirke. Vi har et fantastisk uteområde med rikelig plass for barna å boltre seg på, med skog og bekk, hvor vi ser ørreten gyte, rett utenfor gjerdet. Vi har gåavstand til bondegårder og spennende natur. Vi er ofte på tur til våre to leirplasser; en med lavvu, og en med gapahuk. I vår barnehage har vi barnet i sentrum og legger stor vekt på trivsel, trygghet og relasjonsbygging som en selvfølgelig basis for barnets danning og utvikling.

Barnehagen er åpen fra kl. 06.45 – 16.30 mandag til fredag.

Har du spørsmål om oss så er du velkommen til å ta kontakt!

Lekeplassen til Solbakken naturbarnehage. Foto.

Solbakken er en TDM barnehage

TDM Barnehager har som formål å drive kvalitative gode og trygge barnehager. Vi legger vekt på at foreldrene skal vite at barna deres har det godt og trives på barnehagen. Vi satser på å holde en høy service profil gjennom en løpende og god kommunikasjon.

Vi driver 6 barnehager geografisk spredt i Halden Kommune. Er du opptatt av beliggenhet finner du oss nær deg.

Våre barnehager har felles grunntanke og visjon; Frihet og glede i et positivt miljø.

Allikevel har de ulik egenart gjennom ulike satsingsområder og nisjer.

Vår felles nettside finner du her.

Rute 503 Karlsholm, 1765 Halden

Daglig leder: Torkil Sire Andersen