Rødsveien Idrettsbarnehage

Rødsveien Idrettsbarnehage har to avdelinger og plasser for barn fra 0-6 år. Barnehagen ligger sentralt i Halden, med kort vei til både byen og Høgskolen i Østfold.
Vi disponerer store arealer inne og har derfor gode muligheter for å dele barna i små grupper. Vi har egne verkstedrom, som bibliotek og formingsrom, i tillegg til barnas lekearealer og grupperom. Barnehagen har et stort uteområde med gode muligheter for varierte aktiviteter. I tillegg har vi gode turmuligheter i nærområdet med både Remmendalen og Rød Herregård et stenkast unna.

“Jeg har et hjerte for deg, så du kan bli den beste utgaven av deg selv”.
Dette er Læringsverkstedets løfte til alle barn som går i våre barnehager.
Idrettsbarnehagene har som mål at alle barn skal oppleve bevegelsesglede og matglede hver dag. Pedagogisk idrett brukes som metode og betyr at elementer fra idrett, lek og bevegelse brukes bevisst i det pedagogiske arbeidet.
Våre kjerneverdier er: Nysgjerrighet, mangfold og omsorg.

Fasaden til Rødsveien Barnehage. Foto

Rødsveien 63, 1781 Halden