Trolltangen Naturbarnehage

Hos Trolltangen naturbarnehage er skogen vår nærmeste nabo. Mange ivrige barn springer ned i skogen og lyden av glede slik bare barn kan høres ofte lang vei. I nærmiljøet vårt har vi både skog, vann og fjell. De ansatte på Trolltangen Naturbarnehage benytter enhver mulighet til å utnytte alle de fordelene vi har. Trolltangen er stolte over nærområdet vi er så heldige å ha rett utenfor døren. Det betyr også at barn og voksne i Trolltangen, tilbringer mye tid ute i all slags vær.

Barna som går hos oss er ofte på bålplassen vår i idylliske Remmendalen og barna vet godt hva som venter der: En fjellskrent, trehuske, bekken, gapahuk og felte trær som gir rom for å være akkurat det barna ønsker det skal være, der og da. Her er det ingen som setter stopper for kreativiteten eller fantasien. Kreativiteten får fritt utløp blant trær, stubber, fjell, vann og uendelig med pinner hos Trolltangen Naturbarnehage.

Trolltangen naturbarnehage er en mellomstor barnehage som ligger fantastisk til, ikke så langt til skogen eller byen. Området er sentralt ved innkjøringen til Halden like ved Høgskolen i Østfold. Vi har et uteområde som vi er stolt av, det gir barna store motoriske og kreative utfordringer i hverdagen vår. Vi har også vår egen lavvo, som daglig blir benyttet hele året. Inne i lavvoene er det god gammel dags vedfyring, som gir ekstra god kos på kalde dager.

Vi tilbyr plasser for barn i alderen 0-6 år. Vi fremstår som en unik, praktisk og flott barnehage med Haldens beste beliggenhet. “Barnehagens innhold skal være allsidig, variert og tilpasset enkeltbarnet og barnegruppen” (Rammeplanen,2017). Det vil si at vi i Trolltangen arbeider med omsorg, danning, lek, sosial kompetanse, språk, mangfold og mye mer hver eneste dag og i alle situasjoner. På denne måten kan vi leke, lære og erfare oss gjennom barnehagedagen og alle de verdifulle hverdagsøyeblikkene.

Barnehagen er åpen fra kl. 06.45 til kl.17.00 mandag til fredag.

Har du spørsmål om oss så er du velkommen til å ta kontakt!

Barn i hengekøyer. Foto

Trolltangen er en TDM barnehage

TDM Barnehager har som formål å drive kvalitative gode og trygge barnehager. Vi legger vekt på at foreldrene skal vite at barna deres har det godt og trives på barnehagen. Vi satser på å holde en høy service profil gjennom en løpende og god kommunikasjon. Vi driver 6 barnehager geografisk spredt i Halden Kommune. Er du opptatt av beliggenhet finner du oss nær deg.

Våre barnehager har felles grunntanke og visjon; Frihet og glede i et positivt miljø.

Allikevel har de ulik egenart gjennom ulike satsingsområder og nisjer.

Vår felles nettside finner du her.

Blomsterveien 6, 1781 Halden

Daglig leder: Stein Henriksen